Prodejna je tu pro zákazníky

   maloobchod

Zákazník při každé návštěvě přijímá mnohem více informací, než si připouštíme. Zbytek samolepky na skle vitríny, špína v rohu, tričko prodavače s provokativním nápisem - to všechno a ještě tisíce dalších signálů skládá v mozku zákazníka výsledný dojem.
Ten však nemá podobu "mají vitríny olepené samolepkami", ale vyjadřuje se jako "dobrý", "špatný", "něco mi tam nesedí" a podobně. Chápejte: takový dojem se dá těžko korigovat, když zákazník neví, co a jak k němu přispělo. On zná jen výsledek, vy znáte jen výsledek.

Zákazník tedy nemá žádnou moc (a ani důvod) něco na dojmu měnit. Ovlivňovat musíte vy a to ne křiklavou reklamou, ale právě zmíněnými detaily

Zákazník nemá žádnou moc něco na dojmu měnit.

Nepodceňujte tedy detaily a ani oblečení prodavačů. Nejde přece o to, abyste je proti jejich vůli nacpali do vojenských stejnokrojů. Uniforma původně vznikla z potřeby odlišit od sebe bojovníky znepřátelených stran, když se v zápalu boje navzájem promísili. Nejde tedy o to, jak vypadá, podstatné je, že všichni mají stejné charakteristické prvky.

Bude-li tedy mít prodejní personál na sobě žluté tričko a zelené kalhoty, proč ne? Nebo zrovna tak může mít oblek s kravatou. Důležité je, aby oblečení bylo stejné a ladilo s prostředím prodejny.

Jedinečné interaktivní samoobslužné publikaceJe to revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první interaktivní samoobslužnou publikaci zdarma.

Dalším zlozvykem je hudba. Ne samozřejmě sama o sobě, mnohé výzkumné práce uvádějí pozitivní působení hudby na zákazníky, ale hudba hlasitá, nehodící se ke stylu prodejny a zákazníka obtěžující.

Veškerá tato "špatná" hudba má jediný cíl: pobavit nudícího se prodavače a pomoci mu překonat tu strašně dlouhou pracovní dobu. Jistě cítíte, že je tu něco v nepořádku - vaši prodavači by se přece měli soustředit na prodej a ne na pokukování po hodinách, kdy už konečně padne. Nevhodná hudba je tedy určitým symptomem, stejně jako horečka oznamuje, že s tělem není něco v pořádku.

Chcete o tom vědět více?