Prodávejte aktivně 1

   maloobchod

V prodejně platí známé úsloví, že líná huba je holé neštěstí. Kdo umí hbitě hýbat jazykem, prodá mnohem více. A zdaleka to nespočívá jen v tom, že takový šikovný člověk "ukecá" zákazníka. Jde především o další nabídku.
Znám prodejnu, kde na jedné straně prodávají prodavačky takovým tím běžným statickým způsobem, na druhé se pak dvěma šikovným mladým mužům pusa nezastaví. Zatímco v jednom koutě je obvykle prázdno, na druhé straně se stojí fronta.

Vedle nesporného vlivu lichotek a poklon, které tito prodavači používají, tu jde i o podání informací. Průměrný zákazník totiž těžko může mít přehled o celé vaší nabídce a prodejní rozhovor je určitě tím nejlepším způsobem, jak jeho obzor rozšířit. Chce to jediné - přestat podávat požadované zboží a začít aktivně nabízet.

Přestaňte podávat požadované zboží a začít aktivně nabízet.

Podívejme se nyní na příklady, jak vnést do prodeje potřebnou dynamiku, třeba zase v prostředí prodejny masa a uzenin:

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první interaktivní samoobslužnou publikaci zdarma.


Komunikujte s cílem lépe vyhovět

Za prvé můžete chtít po zákazníkovi upřesnění jeho požadavku. Ne proto, abyste mu vnutili něco jiného, ale aby cítil vaši péči a ochotu vyhovět:

Zákaznice: "Kilo kotlety"
Prodavač: "Podíváme se po pěkné kotletě… Na co to bude, ať vám vybereme tu nejlepší?"


Dávejte ochutnat a vyzkoušet

Ochutnávka nechť je těchto případech přirozenou součástí prodeje, vyplývá ze situace a navazuje na ni. Například takto:

Zákazník: "Dvacet deka turistického salámu."
Prodavač: "Máme výborný turistický salám, ale můžeme vám vedle něho nabídnout i tady tu novinku, podle mě ještě lepší. Chcete ochutnat?
Zákazník: "Proč ne…."
Prodavač ukrojí kousek salámu, napíchne ho na vidličku a podá zákazníkovi: "Prosím… jak určitě cítíte, tento nový salám má ostřejší chuť." (s úsměvem) "Takže něco pro nás chlapy! "Co říkáte, zkusíte to?"

Důležitá je výzva ke koupi na konci. Měla by opět vyznít přirozeně, žádné nucení nebo úpěnlivé přemlouvání.

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošleme emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách