Je pro tradičního obchodníka lepší leták nebo internet? 2

Leták nebo internet? 2Zřídíte-li si internetové stránky, neznamená to, že musíte zanevřít na letáky. V propagaci obvykle platí, že čím více forem zkombinujete, tím lépe. Vedle informací na internetu můžete tedy svým zákazníkům poskytnout i tištěné materiály. Profesionální tisk by vás však zřejmě neúnosně zatížil a navíc není příliš operativní. Je proto lepší využít vlastních sil. Jistě, nejste žádní profesionální grafici a pro některé z vás práce s wordem představuje asi tak vše, co z této oblasti ovládáte. Ale proč ne? Domnívám se, že to stačí.

Vlastní propagaci můžete dělat jednodušeji. Zapomeňte na zavedenou formu letáků, jak ji používají řetězce. Určitě nemáte čas vytvářet něco takového (a to nemluvím o fotografiích zboží), ale je to nutné? Méně může být více, zvláště když budete tyto informace častěji obměňovat.

V potravinářské prodejně můžete tisknout recepty na přípravu jídel.


Jaký leták pro tradičního obchodníka

Je však pravda, že obrázky působí. Stále totiž platí, že "nejvíce nakupuje zákazník, jemuž tečou sliny", což samozřejmě - v obrazné podobě - neplatí jen pro prodej potravin. Proto by váš leták neměl být jen strohým textovým oznámením, co máte právě v akci. Dá se to však zařídit tak, že na první třetinu listu umístíte obrázek (nejlépe nafocený ve vaší prodejně) a takto si ho uložíte jako šablonu. Pod obrázek pak vždy připíšete aktuální text. Abyste čitatele nenudili, připravte si ilustrací více a používejte je podle zaměření zprávy ( viz také článek Informace prodávají).

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první interaktivní samoobslužnou publikaci zdarma.


Používejte letáky k inspiraci

Obsahem sdělení na letáku však nemusí být jen akce. Používejte je raději a častěji jako inspiraci. V potravinářské prodejně můžete tisknout recepty na přípravu jídel, v obchodě s nábytkem ukázat zajímavou sestavu, prodejna oděvů může zkombinovat oblek, košili a kravatu. To všechno dokáže zákazníka ovlivnit více, než informace, že jste právě něco zlevnili.  Více se dozvíte i v programu PARTNER PLUS.

Jak tisknout? Černobílý tisk už dnes asi nikoho nezaujme, takže barevná tiskárna je nezbytností. Cenově obvykle vychází lépe tiskárna inkoustová, ale tisk se, jak známo, ve vodě rozpouští. Stačí, aby na váš leták zapršelo, a je zle. Proto je optimálním řešením barevná laserová tiskárna. Její pořízení sice vyjde poněkud dráže, ale tisk je naopak levnější (a vy přece potřebujete tisknout větší množství) a zejména trvanlivý.

Letáky nemusíte (ale samozřejmě můžete) dávat do schránek. Stačí je umístit do stojanů u vchodu do prodejny nebo na jiném vhodném místě, předávat u poklady či přidávat k nákupu.

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



 

Doporučuji ke stažení zdarma: