Maloobchod

Papírová kartička věrnost zákazníka nedělá

Papírová kartička věrnost zákazníka nedělá"Nechcete naši věrnostní kartičku?" zeptala se mě prodavačka. A vytáhla zpod pultu kousek tvrdého papíru. "Při každém nákupu vám dám razítko a po desátém razítku dostanete slevu." Shodou okolností jsem si ten den přečetl ve zprávách, že Lidl testuje zcela nový věrnostní systém, založený na využití chytrých telefonů, který bude každému zákazníkovi nabízet jeho osobní výhody. Nakupující se tak v prodejnách setkává s dávnou minulostí i blízkou budoucností. Není potřeba dlouze přemýšlet a hádat, čemu dá přednost. Mobil kartičky zaručeně porazí.

Aktivní prodej: Jak probudit zákazníky

Aktivní prodej: Jak probudit zákazníkyPodle studie GfK Shopper Typology se čtvrtina zákazníků řídí při nakupování hlavně zvykem. Prostě sáhnou po tom, co nakupují vždy. Zajímavá je i informace o lidech, které nakupování moc nebaví. Je jich 14 procent a obvykle mají vysokou kupní sílu. Takoví zákazníci budou pravděpodobně pošilhávat po internetových obchodech a jakmile to pro ně bude výhodné, utečou vám tam. Když to sečteme, máte přinejmenším 40 % zákazníků, na které můžete aktivně působit a zvýšit tak své tržby nebo posílit jejich věrnost a podnítit je k opakovaným nákupům.

Aktivní prodej: Prodávejte příštímu zákazníkovi

Aktivní prodej: Prodávejte příštímu zákazníkoviTen den jsem nakupoval ve dvou obchodech. Na poslední chvíli. V tom prvním mi dávala prodavačka najevo, že ji zdržuji od úklidu. A když jsem se pak ještě vrátil, protože jsem si vzpomněl na něco nezbytného, byla už vyloženě nepříjemná. Ve druhé prodejně, kam jsem pak dorazil po zavírací hodině, mě paní přivítala s úsměvem a uklidňovala mě, že nemusím spěchat. A ještě mi pak návdavkem s úsměvem popřála pěkný zbytek dne. Asi nikoho neudiví, že místo té první prodejny budu hledat náhradu, kdežto do druhé se rád vrátím.

Dobré rady pro vaši prodejnu, ověřené praxí

Dobré rady pro vaši prodejnu, ověřené praxíNejraději mám poučné příběhy, které napíše sám život a o které se s vámi podělí úspěšní obchodníci. Tento je jeden z nich. Prodejna, v níž nenajdete akce, zato tam zákazníky oslovují jménem a když si dopředu zavolají, připraví jim nákup, aby si ho mohli jen vyzvednout. "Pořád se nemůžeme jenom zaobírat konkurencí," říká spolumajitelka Ivana Hladká. "Přizpůsobit se zákazníkům, sledovat zákazníky, potřeby těch lidí, toto si myslím, že je náš směr," dodává. Cesta, kterou si s manželem v obchodě prošli, je inspirativní i pro další obchodníky.

Reklamace: Nepříjemnost nebo příležitost?

Reklamace: Nepříjemnost nebo příležitost?Nedávno jedna moje známá nakupovala v podnikové prodejně masa a uzenin výrobce, který je známý svojí kvalitou. Až venku při kontrole účtenky zjistila, že jí naúčtovali jiný druh masa. Vrátila se, ale prodavačka to odmítla řešit. A přivolaná vedoucí vyjádřila svůj postoj slovy: "Já se vám divím, že vám to kvůli těm dvanácti korunám stojí za to!" Zřejmě nepochopila, že řada lidí to tak nenechá kvůli principu. Kdyby problém hned a s omluvou vyřešila, ani bych o tom nemusel psát. Ale je zřejmé, že reklamace jsou pořád ještě velkou slabinou maloobchodu.

Stránky