Maloobchod

Rohlík, který vás vyjde pořádně draho

   maloobchod

Rohlík, který vás vyjde pořádně drahoVypadalo to, že ten den budu v práci do pozdního večera, a tak jsem si šel v poledne koupit nějakou svačinu. Nejsem zrovna vzorem pro propagátory zdravé výživy, uvažoval jsem tedy o rohlících, nějakém salámu, sýru, jogurtu a možná i čokoládové tyčince. Jenže už první položka v místní prodejně chyběla. Koš na pečivo byl prázdný. "Objednávám toho míň, protože pak nám rohlíky zbydou," řekl mi majitel obchodu. Z jeho pohledu bylo správné zabránit ztrátám. Jenže já jsem nekoupil nic. Stejně jsme musel jít pro rohlíky jinam, tak proč nenakoupit všechno tam?

Z archivu newsletterů: Neotravujte a běžte si jinam!

   maloobchod

Z archivu newsletterů: Neotravujte a běžte si jinam!Jedna moje známá si chtěla koupit plavky v diskontní prodejně. Protože ne sáčcích nebyla uvedena velikost, začala je rozbalovat a zkoumat. za chvíli se u ní objevila prodavačka. "Paní, vzory máte zavěšené tady, nemusíte ty sáčky otevírat!" jala se upozorňovat zvýšeným hlasem. "Ale nemáte tu uvedené velikosti, proto se musím podívat do sáčku." Prodavačka neochotně zabručela a vzdálila se. Za chviličku byla ale zpátky.
"Paní, vy nám ty sáčky trháte!"

Dodavatelé: Jak na slabiny tradičních obchodníků

   maloobchod

Dodavatelé: Jak na slabiny tradičních obchodníkůAsi si řeknete, co je dodavatelům do toho, jak se vám daří a jestli využíváte všech svých prodejních možností. Přece jen je. Když totiž neprodáte vy nakupujícím, neprodají ani dodavatele vám. Proto jsem na nedávné Samošce pozorně poslouchal názory dodavatelů na úroveň tradičního obchodu, které shromáždila společnost Nielsen. Je určitě dobré znát názor třetí strany, zvlášť když má zkušenosti a přehled, protože vidí, jak dobře nebo špatně to dělají jinde. Pojďme se tedy podívat, kde vidí hlavní problémy tradičních prodejen a jejich řešení.

Také vám prodavači odhánějí zákazníky?

   maloobchod

Také vám prodavači odhánějí zákazníky? Ve čtvrtek jsem v jednom velkém pražském knihkupectví narazil na velmi zajímavou knihu. Celý nadšený jsem ji přinesl k pokladně a dostal studenou sprchu. Slečna za pultem na mě nejdříve vrhla pohled, který výmluvně říkal: "To musí proboha každý, kdo umí číst, chodit kupovat knížky?" Následovala hodně holá věta coby otázka: "Tašku za korunu?" Odmítl jsem tuto nabídku, zaplatil, zastrčil drobné zpět do peněženky a zdvihl zrak. Prodavačka mi právě dávala svým postojem jasně najevo, co si o mě myslí. S hlavou vytočenou stranou zírala kamsi do prázdna.

Maloobchod: Chystá se revoluce

   maloobchod

Maloobchod: Chystá se revoluceMotocykly byly nejdříve levným dopravním prostředkem. Jak přibývalo aut, zdálo se, že mají odzvoněno. Ale vrátily se. Tentokrát v podobě luxusních strojů, které vyjadřují individualitu a životní styl svého majitele. Tablety původně sloužily ke kreslení a ručnímu psaní. Velmi brzy o ně přestal být zájem. Vzkřísil je Steve Jobs, když z nich udělal multimediální zařízení ovládaná dotykem prstů. Co mají motorky, tablety a spousta dalších podobných věcí společného? Opsaly kruh v čase a když už to vypadalo, že zaniknou, objevily se v nové, přitažlivé podobě. To samé teď platí i o maloobchodním prodeji.

Stránky