Maloobchod

Máme takové zákazníky, jaké si zasloužíme

   maloobchod

Máme takové zákazníky, jaké si zasloužímeZní to až ezotericky, ale faktem je, že si sami přitahujeme své zákazníky, a to na základě postojů. Pokud s nimi tedy někdo není spokojený, pak musí především změnit svůj postoj. Jak to funguje, to si můžeme ukázat na jednoduchém příkladu. Obchodník, který vsadil jen na nízké ceny (všichni přece říkají, že lidi nic jiného nezajímá), nemá pak obvykle na to, aby se nějak nadstandardně věnoval zákazníkům nebo aby nabral dobré prodavače. Zůstanou u něj tedy jen ti nakupující, kteří se spokojí s nízkou cenou jako jediným argumentem a nic navíc nepotřebují.

Chaos nebo pořádek, co vydělá více?

   maloobchod

Chaos nebo pořádek, co vydělá více?Když kdosi vysvětloval Albertu Einsteinovi, že nepořádek na pracovním stole ukazuje na nepořádek v mysli, ten se prý zeptal: "A co tedy odráží prázdný stůl?" Přesto většina z nás považuje pořádek za jakýsi ideál, k němuž je potřeba se neustále přibližovat. Existují dokonce lidé, a není jich málo, kteří se nazývají manažery pořádku a za tučný honorář vám poradí, jak všechno srovnat, uspořádat a uklidit. Ale co naplat, přestože se navenek hlásíme k řadám a pravým úhlům, podvědomě tíhneme spíš k neuspořádanosti. Pokud není extrémní, cítíme se v takovém prostředí lépe.

Šestkrát větší naděje na úspěch a přežití

   maloobchod

Šestkrát větší naděje na úspěch a přežitíPodle časopisu Franchise World Magazine přežije první dva roky existence 60 % samostatných firem (obchodů, restaurací apod.), ale 95 % franšízových poboček. Po pěti letech je to pak jen 23 % samostatných podniků proti 92 % u franšíz. Uvádí se, že dlouhodobě jsou franšízy až šestkrát úspěšnější, než samostatní a "nezávislí" podnikatelé. Co je hlavním důvodem? Poskytovatelé franšízy předávají podnikatelům kompletní know-how. Nejen znalosti o zboží, ale také podnikatelské a marketingové postupy, prověřené praxí a časem.

Vydejte se na exkurzi, která změní vaše výsledky

   maloobchod

Vydejte se na exkurzi, která změní vaše výsledky"Nehledejme nepřítele svého obchodu v konkurenci a daních. To všechno je daleko a mimo nás. Nejnebezpečnější nepřítel je v nás, v naší netečnosti k zastaralým podmínkám, na nichž je vybudován náš vlastní obchod," řekl Tomáš Baťa v roce 1923 v projevu k obchodníkům. To, že jeho slova platí dodnes, jen ukazuje, jak byly jeho myšlenky nadčasové. Tehdy mluvil o tom, že mnohé prodejny připomínají středověk. Ne vzhledem, ale metodami, které obchodníci používají. Jak jsme na tom dnes? Můžeme říci, že jdeme s dobou? A pokud ne, co s tím tedy uděláme?

Pár maličkostí, které vám podstatně zvýší tržby

   maloobchod

Pár maličkostí, které vám podstatně zvýší tržbyJistý majitel prodejny mi řekl: "Nevím, co z toho děláte takovou vědu? Zákazník prostě přijde, koupí, co chce, zaplatí a jde domů. O čem by se měl rozhodovat?" Nevím, jestli s takovým přístupem ještě podniká, nebo už skončil. Pravděpodobně to druhé, protože už tehdy jeho prodejna zela prázdnotou. Jeho názor je typickým příkladem "samoobslužného myšlení", kdy se obchodník stává jen výdejcem zboží, o jehož koupi se rozhoduje někde úplně jinde.. Aktivní přístup se naopak vyznačuje využíváním všech nástrojů, které mohou nakupující ovlivnit.

Stránky