Maloobchod

Dodavatelé: Jak na slabiny tradičních obchodníků

   maloobchod

Dodavatelé: Jak na slabiny tradičních obchodníkůAsi si řeknete, co je dodavatelům do toho, jak se vám daří a jestli využíváte všech svých prodejních možností. Přece jen je. Když totiž neprodáte vy nakupujícím, neprodají ani dodavatele vám. Proto jsem na nedávné Samošce pozorně poslouchal názory dodavatelů na úroveň tradičního obchodu, které shromáždila společnost Nielsen. Je určitě dobré znát názor třetí strany, zvlášť když má zkušenosti a přehled, protože vidí, jak dobře nebo špatně to dělají jinde. Pojďme se tedy podívat, kde vidí hlavní problémy tradičních prodejen a jejich řešení.

Také vám prodavači odhánějí zákazníky?

   maloobchod

Také vám prodavači odhánějí zákazníky? Ve čtvrtek jsem v jednom velkém pražském knihkupectví narazil na velmi zajímavou knihu. Celý nadšený jsem ji přinesl k pokladně a dostal studenou sprchu. Slečna za pultem na mě nejdříve vrhla pohled, který výmluvně říkal: "To musí proboha každý, kdo umí číst, chodit kupovat knížky?" Následovala hodně holá věta coby otázka: "Tašku za korunu?" Odmítl jsem tuto nabídku, zaplatil, zastrčil drobné zpět do peněženky a zdvihl zrak. Prodavačka mi právě dávala svým postojem jasně najevo, co si o mě myslí. S hlavou vytočenou stranou zírala kamsi do prázdna.

Maloobchod: Chystá se revoluce

   maloobchod

Maloobchod: Chystá se revoluceMotocykly byly nejdříve levným dopravním prostředkem. Jak přibývalo aut, zdálo se, že mají odzvoněno. Ale vrátily se. Tentokrát v podobě luxusních strojů, které vyjadřují individualitu a životní styl svého majitele. Tablety původně sloužily ke kreslení a ručnímu psaní. Velmi brzy o ně přestal být zájem. Vzkřísil je Steve Jobs, když z nich udělal multimediální zařízení ovládaná dotykem prstů. Co mají motorky, tablety a spousta dalších podobných věcí společného? Opsaly kruh v čase a když už to vypadalo, že zaniknou, objevily se v nové, přitažlivé podobě. To samé teď platí i o maloobchodním prodeji.

Věrnostní karty likvidují tradiční obchodníky

   maloobchod

Věrnostní karty likvidují tradiční obchodníkyNosíme v peněžence kolem pěti věrnostních karet, ale pravidelně používáme jen tři. Pouze pět procent Čechů nemá ani jednu věrnostní kartu. A co od nich očekáváme? Devět z deseti lidí nechce dárky ani soutěže o ceny, ale peníze, třeba ve formě poukázky na nákup. To jsou informace z nedávného výzkumu společnosti KPMG a názvem Nákupní zvyklosti v České republice. Co to znamená pro tradiční maloobchod? V podstatě totéž, co mnohá další zjištění o chování moderních zákazníků: Pokud nepřidá a nepřizpůsobí se, ujdeme mu navždy vlak. Ale jak to udělat?

Jak to dělá Penny Market

   maloobchod

Jak to dělá Penny MarketMinulý týden jsem zašel nakoupit do renovované prodejny Penny Marketu. Lákalo mě nové pojetí prodejní plochy, které se má podle zpráv na internetu podobat tržišti. Přiznám se, že jsem tomu tak úplně nevěřil, protože je známo, že u řetězců se běžně sází na "jako", takže co má být autentické, napodobí se plastem a management spoléhá na velkou obrazotvornost zákazníků. Proto jsem raději ani nezkoumal, z čeho je interiér zhotovený. Spíš jsem se zaměřil na pocity. Vcelku vzhled působí příznivě a nakupující si sice tak úplně nepřipadá jako na tržnici, ale o pokrok určitě jde. Ale je tu ještě něco.

Stránky