Nová pravidla marketingu a PR: Přímé oslovení zákazníků

   inspirace

Přímé oslovení zákazníků V časech "před webem" jsme se museli spolehnout na to, že zaujmeme média a novináře v nich - nebo že budeme mít dostatek peněz na televizní reklamu. Nic z toho není dnes třeba: můžeme oslovovat zákazníky přímo. Několik dobrých příkladů najdete v knize Nová pravidla marketingu a PR. Když bratři Eisenbergovi připravovali vydání knihy Waiting for Your Cat to Bark?, udělali něco zcela jiného, než je zvykem.

Zaměřili svoji kampaň na internet. Stovky vlivných bloggerů dostaly kopie dosud nevydané knihy, aby o ní napsali. "Naše PR strategie je určená k tomu, aby šířila myšlenky, které jsou v knize, ne aby jen prodávala knihu," napsal Jeffrey Eisenberk.
Rozesílali tedy jednu zprávu každý pracovní den, a to po dobu několika měsíců. A to nikoliv PR agenturám a novinářům, ale zejména bloggerům - a přes ně se pak informace dostávaly do vyhledávačů a RSS zdrojů.

"Rozruch se nedá měřit prostředky, které používá reklama. Přesto funguje."

Asi tři stovky bloggerů napsaly o jejich knize, ale také rozšířily myšlenky a obohatily je o své vlastní. Tím se zprávy šířily mnohem rychleji.

Rozruch se nedá měřit prostředky, které používá reklama. Přesto funguje.


Pronikněte do myslí zákazníků

Mike Pederson, uznávaný golfový instruktor, nabízí na své stránce (www.golf-trainer.com) a blogu zdarma stovky článků a tipů. Hovoří o rozcvičce, popisuje potřebné cviky. V každém článku najdete několik fotografií, na nichž předvádí, jak se cviky mají správně provádět. Ve vyhledávačích, pokud si zadáte frázi "golf training" ho pravděpodobně najdete na jednom z prvních míst (mně osobně vyšel pátý z relevantních adres).

Spolupracuje s řadou dalších partnerů, což dále zvyšuje pravděpodobnost, že potenciální zákazník na jeho jméno na internetu narazí.

Pederson říká, že nemůže myslet na sebe. Je zdravý a silný čtyřicátník, ale jeho cílovou skupinou jsou starší muži, kteří milují golf, ale jejichž fyzické schopnosti neustále a neúprosně slábnou. "Spoléhám na to, že proniknu do mysli spotřebitelů a ucítím jejich bolest a frustraci."

Ben Argov používá svůj Wine Storage Blog (wine-storage-blogspot.com), aby zdůraznil správné způsoby skladování vína. Jeho produktem jsou kvalitní skříňky na víno. Konkuruje mu nejméně půl tuctu dalších amerických výrobců, ale díky blogu a Argovově aktivní účasti v online fórech a chatech o víně vyčnívá nad ně.

Aktivní prodej - cesta k obchodnímu úspěchuPokud vám není lhostejné, jak vaše podnikání prosperuje, je aktivní prodej tím nejlepším způsobem, jak zvýšíte tržby. Není to obtížné, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka přirozeným prostředím, kde se cítíte jako ryba ve vodě. Přečtěte si o tom více


Angažujte se

"Toto všechno nás posouvá do role ti správní v odvětví," vysvětluje Argov svoji angažovanost. Nespoléhá se tedy na to, že si spotřebitel udělá správný úsudek podle inzerátů v novinách nebo televizní reklamy. Většina zákazníků - a je jedno, v jaké oblasti produktů - totiž použije internetový vyhledávač, když něco potřebují. Nač tedy chodit oklikou přes reklamu, když to jde přímo?

A ještě poznámka k tomuto tématu: Je důležité nepodvádět. Vedle diskuse, jakou vede Ben Argov, vedle informací, které podává Mike Pederson, se můžete setkat i s praktikami, které nemají s dobrým způsobem komunikace nic společného. Více si o nich můžete přečíst například v článku Jana A. Nováka Jedna paní povídala (Reflex).

Chcete o tom vědět více?