Nová pravidla marketingu a PR: Blogy

   inspirace

Blogy "Weblogy (blogy) vtrhly na obsahovou scénu, protože jde o technologie, které představují jednoduchý a účinný způsob, jak dostat vaše osobní názory (nebo názory organizace) ven na trh," říká David Meerman Scott v knize Nová pravidla marketingu a PR. V podstatě každý z nás se může stát novinářem a každý z nás může vyslovit na internetu svůj názor. Je logické, že různé hlasy různých lidí mají rozdílnou váhu, ale i množství "malých" názorů může spustit lavinu.

Problém je v tom, že marketéry a PR pracovníky blogy nezajímají. V průměru jich jen kolem 30% blogy čte a pouze 10% píše své vlastní. Jak tedy mají znát (natož pak ovlivňovat) názory a přání svých zákazníků?

"Aktivní jednotlivec dnes s pomocí blogů dokáže "pohnout světem"."

Tito lidé totiž srovnávají nesrovnatelné. Mají pocit, že blogy by měly být něco jako noviny či časopisy a jejich autoři používat stejná pravidla, jaká pro tento druh médií platí. Pak prohlašují, že "toto není správná novinařina". Bloggeři ovšem neříkají, že je.

Aktivní prodej - cesta k obchodnímu úspěchuPokud vám není lhostejné, jak vaše podnikání prosperuje, je aktivní prodej tím nejlepším způsobem, jak zvýšíte tržby. Není to obtížné, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka přirozeným prostředím, kde se cítíte jako ryba ve vodě. Přečtěte si o tom více


Jak využít blogy

Jak můžete podle autora knihy blogy v marketingu a PR využít?

V první řadě je to zdroj informací o tom, co říkají lidé o vás, vašich produktech, trhu, na kterém prodáváte. Mnozí odborníci se už pustili do "dolování textů" z milionů blogů, což mimo jiné umožňuje i hodnotit trendy.

Za druhé získáte možnost se zákazníky konverzovat a komentovat jejich názory. Aktivní jednotlivec dnes s pomocí blogů dokáže "pohnout světem" a nepotřebuje k tomu miliony, zázemí silné politické strany či neodolatelné charisma.

A za třetí lze tyto konverzace tvarovat tím, že budete psát vlastní blog. David Scott dokonce říká, že máte nechat i své zaměstnance, aby v pracovní době blogovali, psali a posílali komentáře. Společnost McDonald's čelila kritikám a útokům zřízením vlastního blogu. Čtenáři ho samozřejmě chápou jako dílo firmy, ale je důvěryhodný a zajímavý.

Chcete o tom vědět více?