Jak nepřijít o zlatá vejce

   aktuality

Jak nepřijít o zlatá vejcePředstavte si, že byste se zúčastnili takové akce: Na vesnickou náves by byly vypuštěny kouzelné slepice. A záleželo by na každém z přítomných, kolik jich získá na svůj dvorek. Tam mu totiž budou až do smrti snášet zlatá vejce. Krást se nemá, takže přetahování drůbeže od souseda je vyloučené. Co byste v tu chvíli udělali? Brumlali, že je to zase nějaký podvod a že počkáte, nebo vynaložili všechny síly, abyste těch zlatonosných tvorů získali co nejvíce a měli vystaráno? Jsem si skoro jistý, že teď říkáte to druhé. Kdo by také přiznal, že je ochoten kvůli pohodlnosti a nerozhodnosti přijít o takovou šanci? Ale co v praxi?

Kouzelné příběhy jsou jednou věcí, realita druhou. Slepici snášející zlatá vejce ještě nikdo nikdy neviděl. Nepřehlížíme ale občas nebo dokonce často příležitosti, které nemají tak jasné pojmenování a známý tvar? Indiáni prý neviděli připlouvající Kolumbovy lodě, ačkoliv je měli přímo před očima. Neměli zkušenost, že by něco tak velkého mohlo plavat po hladině moře, a tak jejich mozek odmítl takovou informaci přijmout.

"V tomto případě platí, že když zákazníka či fanouška získá jeden, nemůže ho už nikdy mít druhý."

Jestliže ale kolem něčeho začne rozruch, měli bychom se zajímat, proč vznikl. Jiní už zřejmě koráby objevili a my bychom se měli jít pořádně podívat, abychom je spatřili také. Ten pro někoho nápadný a pro jiného možná neviditelný rozruch vznikl kolem programu Cashback a sportovních oddílů. Jen za prázdniny se tři z těch známějších připojily k programu, takže třeba ve 2. hokejové lize už ho má 20% klubů. A to nemluvím o desítkách podnikatelů, kteří se přidávají každý měsíc.

Proč? Program PARTNER PLUS totiž vedle funkcí, které ocení především obchodníci (věrnostní systém, poskytování přehledů a informací, propagace, snadné vytváření akčních nabídek atd.) obsahuje ještě jednu docela nenápadnou. Nazývá se "přátelský bonus". Každý, kdo zaregistruje svého zákazníka nebo fanouška a dá mu kartu, dostává měsíc co měsíc 0,5% z objemu nákupů, které přes tuto kartu projdou. Nejen tedy z toho, co zákazník koupí u obchodníka, který ho zaregistroval, ale ze všech nákupů, které s kartou uskuteční - třeba za benzín, potraviny, ale i za nábytek, nové auto nebo elektřinu či plyn.

Půl procenta může vypadat nenápadně, takže informaci o přátelském bonusu kdekdo přehlédne. Když si ho ovšem vynásobíte počtem vydaných karet, dospějete k zajímavým číslům. A to právě dělají sportovní kluby. SK Slavia Praha například počítá se statisíci fanoušků, kteří si kartu bezplatně pořídí a pak budou horlivě nakupovat, aby finančně podpořili svůj klub. Je třeba dodat, že je to nic nestojí, neplatí nic navíc, naopak dostanou výhody (cashback a nákupní body). Jiné kluby mají možná svých příznivců méně, ale stejně to nejsou zanedbatelná čísla. Zvláště když se počítá s tím, že objem nákupů uskutečněných přes CASHBACK CARD rychle poroste, protože kluby vlastně vytvářejí poptávku.


Exkluzivní nárok

Vraťme se teď ke spojení slepic a dvorku. Není náhodné. Registrace je totiž doživotní, a jestliže zákazníka či fanouška získá jeden, nemůže ho už nikdy mít druhý. Tomu úspěšnějšímu bude pak jeho držitel karty "posílat" (samozřejmě to funguje automaticky, takže se ve skutečnosti o nic starat nemusí) každý měsíc peníze, také třeba až do smrti. Dalo by se říci, že je to mnohem lepší, než investovat do fondů nebo důchodového spoření. Nakupovat totiž budou lidé pořád.

Co to znamená pro podnikatele? Na jedné straně sportovní kluby chrlí spoustu zákazníků s kartami, rozhlížejícími se, kde výhody uplatnit. Podnikatelé, kteří se zapojí do systému PARTNER PLUS, tedy mohou očekávat příliv nakupujících či hostů. Na druhé straně ale počet těchto "zlatonosných slepic" není neomezený. Podnikatel, který čeká, až jak to dopadne, může nakonec zjistit, že skoro všichni zákazníci mu na nabídku registrace odpovídají: "Ale já už kartu mám". A zlatá vejce se nekonají.


Kolik je potřeba času?

Můžete si samozřejmě říkat, že kdo ví, co je to za novotu (tento věrnostní systém už je tu však od roku 2003), nebo jestli to náhodou nejde o podvod (skutečně si myslíte, že by s podvodnou organizací léta spolupracovaly firmy jako je Carrefour, McDonald's, OMV a řada dalších, včetně asi 2,5 tisíce menších i větších českých firem a teď i sportovní kluby?), ale faktem je, že popsaný pohyb tu je a čas utíká. Kolik je ho potřeba k tomu, aby si podnikatel byl jistý, že se rozhodne dobře? Jak dlouho asi trvá, než si lidé rozeberou zlatonosné slepice na návsi, sotva se o nich dozví?

Pokud se chcete rozhodnout kvalifikovaně a podle seriózních informací, obraťte se na nás. Ale raději  co nejdříve.

Newsletter