Franchise Club: Tajemství úspěchu Costa Cofee

   aktuality

Franchise Club: Tajemství úspěchu Costa CofeeZveme vás ve středu 24. května 2017 od 17 do 20 hodin na 106. diskusní večer Franchise Clubu. Proběhne opět v prostorách klubu GOLEM / Jazz Republic v Praze 1, Staré Město, Jilská 1a. Diskusní večer věnujeme značce proslulého řetězce moderních kaváren COSTA COFFEE. Během večera se pokusíme pojmenovat všechny důležité ingredience úspěchu této mezinárodní značky na českém trhu. Jednou z nich je francouzská společnost Lagardere Travel Retail, která zde značku COSTA COFFEE na základě exkluzivní franšízové licence rozvíjí, stejně jako ještě řadu dalších cizích nebo i vlastních franšízových konceptů (např. PAUL, RELAY, INMEDIO nebo Mr.Baker).

Takový typ společností se označuje jako "superfranšízor" či "stáj franšízových značek". Protože jejich význam ve franšízovém byznysu stále roste, a protože právě Lagardere Travel Retail patří k nejvýznamnějším "stájím" v Česku, představíme vám ji podrobněji.

"Užitečnost a stabilizační schopnosti těchto "stájí franšízových značek" se potvrdily během poslední ekonomické krize v USA."

Našimi hosty a zasvěcenými průvodci budou Richard PROCHÁZKA, provozní ředitel společnosti Lagardere Travel Retail, a.s., a Aleš FRÁNEK, Business Unit Manager Costa Coffee ČR. Oba noví členové našeho klubu.

Téma klubového večera je určeno majitelům, členům statutárních orgánů, investorům i manažerům nejrůznějších franšízových i nefranšízových společností, členům i nečlenům Franchise Clubu. Především však těm, které zajímá vývoj a inovace špičkových ho-re-ka konceptů nebo těm, kteří se zajímají o moderní trendy ve franšízingu. A samozřejmě - těm, kteří značku COSTA COFFEE "prostě milují", jen tak.


Kdo je Lagardere Travel Retail?

Lagardere Travel Retail je společnost francouzského původu, provozující široké portfolio franšízových obchodních konceptů. Má za sebou 160 let zkušeností, operuje na trhu maloobchodního prodeje v cestovním ruchu ve více jak 30 zemích, na 150 letištích a 700 nádražích. V České republice působí od roku 1999 její dceřiná firma Lagardere Travel Retail, a.s., která je hlavním hráčem maloobchodního prodeje v důležitých dopravních uzlech.
Lagardere Travel Service patří k největším a nejzkušenějším "stájím franšízových značek" operujícím na českém trhu.


Kdo je Richard PROCHÁZKA?

Richard PROCHÁZKA vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a poté prošel řadou řídících funkcí v oblasti financí, logistiky a provozu v mezinárodních firmách Oriflame a Unilever. Od roku 2008 pracuje ve společnosti Lagardere Travel Retail (dříve HDS Retail) na pozici výkonného ředitele pro provoz (Chief Operating Officer). Mimo jiné se významně podílel na zavádění konceptů kaváren Costa Coffee, pekařství PAUL nebo duty free AELIA na českém trhu.


Kdo je Costa Coffee?

Costa Coffee je kavárenský řetězec se sídlem ve Spojeném království založený v roce 1971 a nesoucí jméno svých zakladatelů - bratrů Sergia a Bruna Costů. Kromě originální kávy nabízejí kavárny Costa Coffee také studené nápoje, dezerty, sladké pečivo, sendviče a panini nebo čerstvé jogurty a ovocné a zeleninové saláty. A nesmíme zapomenout také na příjemné prostředí pro posezení s přáteli nebo pracovní schůzku.
Česká pobočka francouzské nadnárodní retailové společnosti Lagardere Travel Retail (dříve HDS Retail) získala v roce 2008 exkluzivní franšízovou licenci pro český trh k provozování britského konceptu kaváren Costa Coffee (mj. také exkluzivní licenci pro řetězec francouzských stylových pekařství PAUL).
V současnosti v Česku Lagardere úspěšně provozuje celkem 38 kaváren Costa Coffee (29 x Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Teplice, Hradec Králové, 2x Pardubice, 2x Liberec). Cílový počet kaváren ale zdaleka není u konce. www.costa-coffee.cz


Kdo je Aleš FRÁNEK?

Aleš FRÁNEK studoval Střední hotelovou školu v Praze a poté Vysokou školu ekonomie a managementu. Praktické základy v oboru získával v letech 2002-2007 na jednom z nejprestižnějších míst, v hotelu Intercontinental Praha. Další zkušenosti sbíral v letech 2008-2011 ve franšízovém konceptu Potrefená Husa na pozici Restaurant manager. V roce 2012 nastoupil do české obočky Lagardere Travel Retail jako Regional manager Costa Coffee, o rok později postoupil na funkci Business Unit Director Costa Coffee + Costa Express ČR.


Co jsou "stáje franšízových značek"?


Mezi hlavní celosvětové trendy ve franšízovém byznysu posledních let patří restrukturalizace trhu jednotlivých franšízových značek a nárůst "superfranšízorů" s portfolii více značek.

"Stáje franšízových značek" umožňují efektivnější využití odborných znalostí, infrastruktury a vyjednávací síly skupiny, vytváření nejrůznějších synergií, nejčastěji nákladových úspor u opakujících se nebo příbuzných činností, které lze (částečně) centralizovat a sdílet: marketing, školení a servis franšízantům, inovace). "Superfranšízor" musí respektovat originalitu jednotlivých značek a zajistit autonomii jejich strategií.
Užitečnost a stabilizační schopnosti těchto "stájí franšízových značek" se potvrdily během poslední ekonomické krize v USA.

Soustředění více franšízových značek pod jediného superfranšízora umožnuje franšízantům nabízet model spolupráce na vyšší úrovni, označovaný jako "multibranding franchising". Tedy souběžné provozování více různých konceptů/značek jedním franšízantem. Tento model přináší franšízantům řadu užitečných přínosů, podobně jako tou je u "stájí franšízových značek".
Na českém trhu zaznamenáváme pozvolný vzestup "superfranšízorů" a formování jejich portfolií značek, včetně digitálních. V důsledku toho lze předpokládat, že některé značky ještě budou své vlastníky a provozovatele měnit.

Přijďte do Franchise Clubu a načerpejte u nás poznání a inspiraci, získejte nové, zajímavé, užitečné a cenné kontakty, informace, rady a zkušenosti - podané jako vždy srozumitelnou a atraktivní formou.


Organizační informace pro klubový večer

Na klubový večer je zapotřebí sebe i své přátele a kolegy pokaždé předem elektronicky zaregistrovat na adrese club@ifranchising.cz. Členové uvedou při registraci pouze své jméno, jejich hosté a nečlenové připojí firmu, pracovní pozici, číslo telefonu a elektronickou adresu. Doporučujeme registrační e-mail odeslat co nejdříve, počet míst je omezený.

Členové Franchise Clubu mají pro sebe a pro jednoho svého hosta vstup zdarma. Vstupné na klubový večer, včetně pohoštění, je pro nečleny 600 Kč. Slevu 20 % mohou využít členové České marketingové společnosti. Slevu 20 % může získat každý druhý a další přihlášený návštěvník zaregistrovaný ze stejné firmy. Nepodnikající studenti denního studia do 26 let a učitelé u nás zaplatí za vstup pouze 200 Kč. Vstupné do Franchise Clubu je daňově uznatelný náklad. Vstupenku na klubový večer lze zakoupit pouze hotově v recepci před a během klubového večera.

Začínáme v 17 hodin, prostory Golem Clubu / klubu Jazz Republic jsou členům a přihlášeným návštěvníkům k dispozici od 16.30 do 20.00 hod. Po skončení programu Franchise Clubu budete moci zůstat v klubovém baru a povídat si nebo se zúčastnit jazzového vystoupení jako posluchač. Uvítáme formální nebo "klubové" smart casual oblečení.

Franchise Club - "klub pro dialog a spolupráci" je programově zaměřen nejen na předávání zkušeností a diskusi, ale také na networking. Během klubového večera proto cíleně vytváříme řadu příležitostí pro navazování, udržování a rozvíjení kontaktů, konexí, referencí, doporučení a informací užitečných pro vaše podnikání a osobní rozvoj. Doporučujeme proto mít s sebou větší množství vizitek a jednu z nich nosit viditelně připevněnou.
Během klubového večera mají účastníci k dispozici rautové občerstvení, nápoje a kávu, které partnersky zajišťují značky: Fruitisimo, Minit, Pizza Company a Dallmayr. Ostatní občerstvení a alkoholické nápoje je možné zakoupit v klubovém baru/restauraci po skončení klubového večera.

Newsletter