Franchise Club: Design skvěle prodává!

   aktuality

Franchise Club: Design skvěle prodává!Zveme vás ve středu 8. února 2017 od 17 do 20 hodin na 102. diskusní večer Franchise Clubu, který opět proběhne v prostorách klubu GOLEM / Jazz Republic v Praze 1, Staré Město, Jilská 1a. Hostem 102. klubového večera Franchise Clubu bude Michal RICHTR, přední konzultant a odborník na BRANDING a CORPORATE IDENTITY DESIGN (CID), jedna z hlavních osobností současného českého grafického designu. Stojí v čele společnosti Dynamo design (http://www.dynamodesign.cz), která se na tvorbu a redesign firemního vizuálního stylu specializuje.


Komu je únorový klubový diskusní večer určen?

Členům (i nečlenům) Franchise Clubu, kteří by rádi zvýšili prodeje, tržby, podíl na trhu nebo počet zákazníků své firmy, a zároveň je zajímá, co v tomto směru dokáže KVALITNÍ DESIGN.
Zda kreativní a neotřelé VIZUÁLNÍ ŘEŠENÍ jejich produktů, obalů, prodejních interiérů, loga nebo reklamy dokáže výrazněji ovlivnit obchodní úspěšnost firmy a pomůže lépe se prosadit vůči konkurenci.
Určen je také pro ty, kteří váhají, zda je vhodný čas dosavadní vizuální projev firmy jen zmodernizovat a poupravit částečně nebo jej změnit zásadně. Pro ty, kteří váhají, zda se vůbec vyplatí jejich současné logo (drahé srdci i rozpočtu) opustit a investovat do nového kvalitního a strategicky promyšleného designu.
Rádi na klubovém večeru přivítáme pokročilé i začínající majitele, manažery malých i velkých firem, jednotlivých i síťových prodejen a restaurací, marketéry, designéry, vývojáře a architekty retailových a gastronomických konceptů, developery a pracovníky obchodních center. Vítáni jsou i studenti a výtvarníci, kteří se zajímají o vztah vizuálního projevu a obchodu.


Proč právě Michal Richtr?

Za Michalem Richtrem chodí ti, kteří potřebují pro svůj produkt, firmu, instituci nebo událost vytvořit unikátní design nebo logo, a chtějí mít záruku, že výsledek bude, pokud možno, stejně povedený a úspěšný, jako u těch nejslavnějších mezinárodních značek. Mezi nejznámější loga, která Michal přivedl na svět, jsou loga firem PPF, Renomia, Air Bank, Teta drogerie, Zentiva, J&T či Economia. Nebo připomeňme nový vizuál pro nadcházející 72. ročník mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro.
Michal Richtr je propagátorem pozitivního vlivu designu na prosperitu podniku. Je propagátorem designu jako konkurenční výhody, designu schopného znásobit obchodní úspěch firmy. Věří, a na výsledcích mnoha firem to i dokazuje, že dobrý design dokáže být přidanou hodnotou, která je schopna obchodní úspěch firmy zmnohonásobit.


O čem se bude mluvit?

S jedním z nejrespektovanějších odborníků na corporate identity design v současnosti si budeme povídat o tom, jakými trendy je současný firemní design ovlivněn.
Na reálných příkladech a zajímavých případových studiích (např. drogerie TETA, Mattoni, Botas, Pietro Filipi, …) představí přesvědčivé a konkrétní příklady, kdy se investice do designu (loga, vzhledu obchodů) vyplatily, a staly se pro firmy významnou konkurenční výhodou.
Budeme hovořit o tom, kdy je vhodný čas na změnu loga - kdy jen na kosmetickou (facelifting) nebo zásadní (rebranding) - a co vše s tím je spojeno.
Uvidíte, jak vizuální podoby firemních designových konceptů vznikají a jak se vyvíjejí dále - od prvotních analýz, pozicionování a skic až k design manuálu. Prohlédneme si grafické manuály několika úspěšných značek, a dozvíte se, jak vzniká strategicky promyšlené zadání, jak dlouho vzniká dobré logo, jak a podle čeho se vybírá úspěšný nápad a co ovlivňuje kvalitu a cenu designu.
Zeptáme se i na praktické otázky - co by zadavatel měl a neměl udělat, aby od garanta a tvůrce firemního designu získal co nejlepší výsledek.


Kdo je Michal Richtr?

Michal Richtr (1966) je absolventem Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
V letech 1995-2007 pracoval jako managing director agentury CID, později Ogilvy CID, první agentury v České republice specializované na corporate design a design management.
Michal je dnes managing partner a jednatel ve společnosti Dynamo design. Specializuje se na design management a konzultace v oblasti corporate identity design. Pod jeho vedením nebo supervizí vznikly desítky firemních stylů předních českých podniků a institucí.
Michal Richtr není kreativní grafik, sám návrhy přímo nevytváří, ale jako design manager spolu se svým týmem formuluje vše potřebné k tomu, aby mohl vzniknout životaschopný designový koncept. Svou působnost, při níž zajišťuje obchodní a strategickou stránku projektu, označuje pojmem design management. Michal Richtr se v tandemu doplňuje se společníkem a šéfgrafikem Liborem Jelínkem. S kolegy vede dialog, stejně jako to dělal už v minulosti se všemi tvůrci, s nimiž spolupracoval, včetně Aleše Najbrta, Tomáše Machka, Filipa Heyduka nebo Rostislava Vaňka.
Své dlouholeté zkušenosti z oblasti brandingu a korporátního designu sumarizoval ve výstavním projektu a knize CI.CZ 1990-2007. Filozofii "Dobrý design prodává" představil v projektu Designem k prosperitě, který formou případových studií popisuje české firmy úspěšné díky sázce na kvalitní design a spolupráci s designery.
Michal Richtr se věnuje publikační činnosti v odborných časopisech, přednáší na odborných konferencích a vysokých školách - VŠE Praha, UMPRUM Praha, Fakulta multimediálních komunikací - Baťova univerzita Zlín.

Kresba v úvodu Pavel Beneš http://www.benes.cz/


Co je Dynamo design?

Dynamo design se specializuje na branding, grafický design a vizuální komunikaci s důrazem na tvorbu a redesign značek. Díky dlouholetým zkušenostem, unikátní metodologii a kreativnímu týmu zaujímá výjimečné postavení na českém trhu.
V Dynamu věří v sílu značek a význam designu. Design chápou jako výrazný fenomén, který má nejenom zaujmout, ale také dokonale sloužit. Výsledky jejich práce nejsou dílem náhody, jde o koordinovaný proces, vyžadující kreativní myšlení, teoretické znalosti a zkušenosti. Díky dlouholetým zkušenostem, unikátní metodologii a kreativnímu týmu zaujímá výjimečné postavení na českém trhu. Pod heslem "dobrý design prodává" Dynamo nabízí komplexní servis - od analýzy trhu, brand strategy až po design strategy, grafické návrhy a realizaci.

Mezi klienty Dynamo Design patří nadnárodní společnosti, střední a malé firmy, ale i státní a kulturní instituce (výběr): Air Bank, Home Credit, J&T Finance Group, PPF, RENOMIA, České radiokomunikace, CZ.NIC, T-Mobile Czech Republic, Telefónica Czech Republic, OKD, Veolia ČR, Crocodille, Dock House, Eurest, Fernet Stock Z-Generation, Giga bar, Green House Restaurant, Hostivar, Nejen Bistro, Pivovar Trautenberk, Porto Café Restaurant, Printer's Whisky, Rynek Pankrác; Eufloria, Lékárna.cz, Luxury Brand Management, p.k.Solvent (Teta drogerie, Top drogerie, Solvent), Škoda Transportation, Hlavní město Praha, Pražská informační služba - Prague City Tourism, Areál Zátiší (Rodop), Forum Karlín; Česká genetická banka, Akademie věd České republiky, Mendelova Univerzita v Brně, Městská knihovna v Praze, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Aqua Palace Praha, Český florbal, Primátorky, Raul, ŽIJEME LONDÝNEM, Economia, IHNED.cz, NEWTON Media.

Přijďte do Franchise Clubu, a načerpejte u nás poznání a inspiraci, získejte nové, zajímavé, užitečné a cenné kontakty, informace, rady a zkušenosti - podané jako vždy srozumitelnou a atraktivní formou.


Organizační informace pro klubový večer

Na klubový večer je zapotřebí sebe i své přátele a kolegy pokaždé předem elektronicky zaregistrovat na adrese club@ifranchising.cz. Členové uvedou při registraci pouze své jméno, jejich hosté a nečlenové připojí firmu, pracovní pozici, číslo telefonu a elektronickou adresu. Doporučujeme registrační e-mail odeslat co nejdříve, počet míst je omezený.

Členové Franchise Clubu mají pro sebe a pro jednoho svého hosta vstup zdarma. Vstupné na klubový večer, včetně pohoštění, je pro nečleny 600 Kč. Slevu 20 % mohou využít členové České marketingové společnosti. Slevu 20 % může získat každý druhý a další přihlášený návštěvník zaregistrovaný ze stejné firmy. Nepodnikající studenti denního studia do 26 let a učitelé u nás zaplatí za vstup pouze 200 Kč. Vstupné do Franchise Clubu je daňově uznatelný náklad. Vstupenku na klubový večer lze zakoupit pouze hotově v recepci před a během klubového večera.
Začínáme v 17 hodin, prostory Golem Clubu / klubu Jazz Republic jsou členům a přihlášeným návštěvníkům k dispozici od 16.30 do 20.00 hod. Po skončení programu Franchise Clubu budete moci zůstat v klubovém baru a povídat si nebo se zúčastnit jazzového vystoupení jako posluchač. Uvítáme formální nebo "klubové" smart casual oblečení.

Franchise Club - "klub pro dialog a spolupráci" je programově zaměřen nejen na předávání zkušeností a diskusi, ale také na networking. Během klubového večera proto cíleně vytváříme řadu příležitostí pro navazování, udržování a rozvíjení kontaktů, konexí, referencí, doporučení a informací užitečných pro vaše podnikání a osobní rozvoj. Doporučujeme proto mít s sebou větší množství vizitek a jednu z nich nosit viditelně připevněnou.
Během klubového večera mají účastníci k dispozici rautové občerstvení, nápoje a kávu, které partnersky zajišťují značky: Fruitisimo, Minit, Pizza Company a Dallmayr. Ostatní občerstvení a alkoholické nápoje je možné zakoupit v klubovém baru/restauraci po skončení klubového večera.

Newsletter